Sayfalar

14 Ağustos 2018 Salı

Doğal Yağlarla Saç Bakım Kürüm

👧
Seeelaaaam !!!
Bal böreklerim , çiçeklerim :)
Geçtiğimiz günlerde instagramda saç bakım kürümü paylaşmamı ister misiniz diye sormuştum ?
%92 şeklinde evet oy'u gelince ve üzerine dm'lerden devamlı paylaş paylaş yazısı gelince ee tabi yazmasam olmazdı.

Doğal yağlarla yaptığım bir karışım bu :)
Şöyle minik bir seyahat boy şişede karışımı hazırlayıp iyice homojen hale gelene kadar çalkalayıp hazır hale getiriyorum.Siz bir kase de yada farklı bir kapta da yapabilirsiniz.

Saçın en güzel dostu hindistan cevizi yağından bir tatlı kaşığı koyuyorum. Saça çok  güzel nem verip besliyor ;)
Ardından yine bir tatlı kaşığı çam terebenti esansı koyuyorum ben bunu a101'den aldım gayet memnunum sizde ordan alabilirsiniz. Sağlıklı şekilde uzamasına büyük katkısı oluyor.

Yine aynı ölçüde lavanta yağı koyuyorum hem kokusu güzel oluyor hemde  saç köklerini güçlendirerek koparak dökülmeleri azaltıyor.
Ve tabiki tıpkı hindistan cevizi yağı gibi saç bakımın olmazsa olmazı tatlı badem yağı yine aynı ölçüde 
  • Badem yağı, içerisindeki E vitamini sayesinde saçı içten besler, kırılmaları ve dökülmeleri önler, saçların nem ihtiyacını karşılar. ...
  • Badem yağı saç uzamasında önemli rol oynayan doğal yağlardandır.


Yine hep aynı ölçüde olacak şekilde kayısı yağı koyuyoruz bunu bimde yada aktarlarda bulabilirsiniz ayrıca kayısı yağının cilde de büyük faydaları var bilginiz olsun :)
Kayısı yağı saçta bir nevi saç kremi ve nemlendirici görevi görüyor aklınızda olsun
Kayısı yağısaçta oluşan düğümlerin açılmasına ve kolay taranmasına yardımcı olur.

Son olarakta hem saça hemde cilde çok faydası olan üzüm çekirdeği yağı ekliyoruz.
En önemli özelliği saç derisini ve saç tellerini yumuşatması. Saç derisini yumuşatması aşırı kuruma nedeniyle oluşan kepeği de engelliyor. Saç tellerini yumuşatması ise saçların kırılmaya karşı dayanıklılığını arttırırken çok daha kolay şekil almasını sağlıyor.
Bu saydığım faydalı yağların hepsini bir güzelce buluşturup karıştırıyoruz.
İmkanınız varsa eczanelerde satılan bepanthen ampulde bir tane kırıp bu karışıma ekleyebilirsiniz benim elimde o gün olmadığı için görselini çekemedim.
Bu karışımı güzelce masaj yaparak saç köklerine ve saç uçlarına yediriyoruz isterseniz saç boyama fırçasıyla isterseniz ellerinizle yapabilirsiniz.
Güzelce yedirdikten sonra streç filmi o saçı sarıyorsunuz.
Saç ısınıp yağların daha güzel etkisini sağlaması için.
Ben öğlen 12 gibi uygulayıp 4-5 saat sonra yıkadım.
Bu yağ saçtan arınacak derseniz.
İlk şampuanlamada saçınıza asla su değdirmeden kuru saça direk şampuan döküp yedirin sonra su döküp durulayın kuru saça yağlıyken direk şampuan sürünce daha çabuk akıp gittiğini görebilirsiniz daha rahat arınacaktır.
Bu uygulamayı 15 günde bir kere yapabilirsiniz.
Saçınızın hem kuruluğu nemsizliği gidecektir hemde dökülmesi azalıp yumuşadığını ve daha rahat şekil aldığını farkedeceksiniz.
Benim saç kürüm bu şekildeydi. Umarım yapıp beğenirsiniz.
Sizin yaptığınız uygulamalar neler benimle paylaşırsanız çok sevinirim
                                                     Yeniden kavuşalım
                                                             Gizmo💋


2 yorum:

  1. ben hazır olanları kullanıyorum böyle çok zahmetli oluyor gibi geliyor ama gene de bu bakım önemli :) bekliyorum ben de bloğuma yorumlarını www.kozmetikpsikolojisi.com

    YanıtlaSil